lördag 7 mars 2009

DM Västernorrland 2009

Glada Silvermedaljörer Ida Hagström och Fredde. Svårfiskat i dag på Armsjön. Jag hade ju redan förvarnat om lotto tävling vilket det också blev.
Ett exempel är att Bergman väger in en fisk på 4 timmar hans fru blev utan!
Jag och Baddarn hade exakt samma taktik. Stanna i starten och vänta på gammelhåls fiske.
Nu föll det sig så att det aldrig blev något gammelhåls fiske, det var ju inte fiske i nya hål heller men vi fick ju lite iaf.
Det var ca 20 pers som började i startviken och de flesta av dem hade runt kilot.

I morgon är det Alnönappet som gäller all fisk räknas och jag tror att man ska satsa på simpa och sik men även abborre kan vara bra att fiska.


De glada medaljörerna i Seniorklassen Fv. Fredrik Samuelsson (2a), Mikael Rehnman (1a) , Urban Melander (3a)







Film från prisutdelningen Individuellt.












Film från prisutdelningen Lag.

Passar på att tacka Berga för filmer och foton.



/Fredrik Samuelsson, Berga

22 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, vilken röstning denna gång, raka motsatsen mot den totala röstningen! *s*

Anonym sa...

Men herregud, ja e juh korkad... så ja skrev! *suck* Verkligheten vart raka motsatsen mot omröstningen... så nu vart de rätt!

Anonym sa...

Gratulerar alla medaljörer på bild! Micke, Freddan och snyggingen Ida!

Anonym sa...

me du Fa....jag Berga och Bergman fick ochså medalj...sådäså...Samma skit silver färgat plåtskrot ;)
Om du granskar dom rörliga bilderna så ser du en fantastiskt skit sur oLa som redan nu ska utkräva hämnd på Söndagens Simp mästerskap.
/Jangler

Anonym sa...

gLÖMDE eMIL...Ytterligare en såndär silver plåtbit. Tyvärr kommer snart alla i vårt distrikt få medalj på Dm då det snart e folktomt på dessa tävlingar.

/J

Anonym sa...

Som gardering skrev jag medaljörer PÅ BILD :-)

Men självklart är ni andra värda era blanka metallbitar!!

I morgon smäller det! Fulla skryllor från Småland ända till Norge!

Anonym sa...

Lycka till alla nordtyskar och jag har redan glömt dagens bravader och det efter två zippar nezeril och en pissvarm folkis..Lite hjälp var det ochså att timrås idrottsklubb halkade snett.

Lycka till alla pimplers och låt hålen vara ovan fisken i morgon.
/J

Anonym sa...

Grattis FS !!

Syns till helgen och även på Pimpel-SM nästa år !!

Lägger även DM-medalj nr:63 i priskåpet och ler ;-)

Många plåtskrot är fint !!

Hae't Gött !

Anonym sa...

Imorgon får vi hoppas på bättre vikter på Alnönappet..
Grattis till medaljörerna från idag!

Anonym sa...

Fredrik vad du ser allvarig ut när du står bredvid en så glad silver tjej. skitfiske på er alla. mvh timo.h

Anonym sa...

Ps jag fick min rekord borre på pimpel idag, 1460gr vägde den.// Timo.h

Anonym sa...

grattis timo jag har en på 1645 på tävling men du kommer nog dit snart !

Anonym sa...

Jag berga och baddarn firar framgångarna på dagens dm med sprit och fruntimmer.

Anonym sa...

firandets har avbrutits. jag och berga är hemma men baddarn kämpar vidare med damerna...
Inoficiella SM i simpa går av stapeln i morgon och jtro det jag skriver nu iatt farsan är favorit. Gubben bor på ön och har all förhandsinfo.
Själv har man bara turen att lita på till i morgon men den verkar ju vara med mej denna helg!

Anonym sa...

STORMEN grattis till SM platsen!

Anonym sa...

0125:
skriver inte så bra men det var väl menat!

Anonym sa...

Vilka tråkiga vatten ni kör era dm på. skulle någon komma på samma ide" här i Stockholm så skulle det bli ett jävla liv. Strunt samma hoppas fisket blir bättre på super-pimpeln nästa helg.
Det blir väl lika bra skyltat som vid sm hoppas jag. Men man behöver nog inte oroa sig det verkar som det är proffs som sköter det här..

Anonym sa...

kalas före på fjärden , tio kilo i timmen , bådar gott ,tre meters djup 70 grammare

Anonym sa...

ni som är ducktiga pimplare kom med lite tipps om ni vill ha folk på tävlingarna,ovansiljan , cfc ,och alla ni som tycker om plåtskrot

Anonym sa...

Vilken fjärd?

Anonym sa...

lövånger

Anonym sa...

Till "Anonym" ( Varför ?!)

Kontakta mig angående vilka tips du vill ha när du vill !

Hae't Gött !!

 
Google