fredag 20 mars 2009

Resultat från Stödesjön


Efter lunch stod det 5 man på parkeringen på mitt jobb så det var bara att avsluta dagens uppgifter och stämpla ut.
Vi drog upp Till Nedansjö och började vid flaggstången dår det visade sig att det för första gången sedan 92 var fisktomt och alla borrade sig hit å dit men Berga sin vana trogen hittade ett smörhål med 2 kg i men sedan gick det tyngre för han. Johan Sjölen drev neråt ända ut mot öppet vatten men fick ingenting innan han böt sida som jag då redan gjort.
Vi var 4 man som körde på norra sidan men det bet inget där heller.
Berga sa att han hade ett ställe längre väster ut bara ett par km och i det goda före som rår på vattnen i S-vall med omnejd lät det som en bra ide.
Det resulterade i att jag fick en vit 20 grammare och att Emil påstod sig ha haft ett napp men därom tvilval bättre vetande :-)
Vi kom överens om att byta sida till den där Baddarn och Wissman satt men på vägen så var det 3 gamla hål och där provade vi nästan mitt på och det skulle vara bottenlöst enligt alla förhands indikationer men ack så fel man kan ha bara 8 m i första hålet och jag tappade en groving Berga tog 2 mindre sedan borrade vi där och det visade sig att det var ett stort grund som bara var 5 m på toppen. Bäst fick Johan drog säkert 2 kg finingar i ett hål jag fick även PBStödesjön med en boris på 500g som Berga inte var sen att fota.
Baddarn Borrade ner Wissman så hårt att han blev diskad men här kommer ändå resultaten.
Baddarn: 3780
Johan: 2980
Fredrik 2580
Berga: 2520
Emil: 1920
Wissman 1580

/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ju synd att man "råka" slå ett 4,95-meters hål på wissman så att man blev diskad! Hade ju vart kul om man hade vunnit! ;)

Anonym sa...

Tack för idag, Nya tag imorgon på Borgsjön!

Anonym sa...

Verkar ha varit en dag som tagen ur filmen "Jägarna".
Diskningar och blodvite på isen:-)

Själv går man rakt in i den första helt fiskfria helgen sedan Jul. Suck...

 
Google