måndag 27 april 2009

6 timmars på Hovdsjön

Lite struligt i bloggen nu dessutom kommer bilderna efterhand till dessa inlägg.
Jag har även några filmer som kommer att laddas upp eftersom.
Direkt från Sälen och hem på fredag kväll för att sedan dra upp till Hovdsjön på Lördags morgonen.
Jangler var så snäll att han tog på sig körningen, hämtade mej Berga och Jens Hamrin.
Väl på startplatsen så hade jag bestämt mej för att gå långt till höger men halva startfältet gick ditåt och då gick jag till ett av de bästa ställena på sjön. Mycket märkligt tyckte jag att det var att ingen annan började där men det dröjde inte länge innan jag förstod varför.
Fick 4 fiskar på det grundet och drog mej västerut.
Fisken nappade mycket dåligt i nyborrade hål så jag provade några gamla med ganska så dåligt resultat. Gick tillbaka till mitt startställe efter 3 timmar och fick ganska så bra där ett tag.
Fick tyvärr lite för mycket hjälp av några hällsingar eftersom det bara nappade i gamla hål han jag inte fiska av all mina utan det dog av helt och hållet när de började borra. Om jag hade fått skött det där stället själv hade det räckt till 10+ men nu blev det bara 6.8kg.
Många med mej hade det tufft denna dag bäst i bilen på den vikten skvallrar om att det var svårfiskat.
Vinnaren hade lite över 14kg och jag tror att det flesta större påsarna innehöll mört.

/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google