torsdag 23 april 2009

Stor Sundsjön


En gång i tiden när det gick bra på tävlingarna så vägde jag in 32395g på denna sjö men årets tävling hade jag en annan taktik.
Stanna i starten och kötta men det gick inte riktigt.
Jag, Norling och Sonny började i startviken vi var inte hellt ensamma utan det var ett par skolklasser med föräldrar där också. Började bra jag hade 5 kg direkt Norling hade ca 7kg direkt och Sonny nått liknande men sedan tvärdog det och nått gammelhåls fiske blev det aldrig.
Jag begav mej ganska så omgående till Orsa efter tävlingen men det sista jag såg var Hillman som hade lassat upp 2 fulla påsar och var i färd med att fylla en 3e när jag rullade ut från parkeringen och då visste jag att han skulle ta sin 3e seger denna påsk.
Tror han hade 24kg vilket är en smått otrolig vikt på denna sjö på 3 timmar men det har ju hänt en gång förut att fisken är så pass bra på hugget!
Som en parentes kan sägas att Ankarberg började på mitt andra ställe och när det var 15 minuter kvar kom han in till starten och berättade att det inte var någon fick där ute denna gång.
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Erik sa...

Och jag som gav Ankarberg mina två "hemliga" ställen och allt...
Synd att de inte fungerade heller i år.

FA sa...

Jag hade uppsikt på ditt "hemliga" grund Erik men dit kom ganska så snart 2 man och borrade en stund innan de drog vidare. Min slutsats var att det var tomt där med. Det var väldigt många ställen som vi fått bra med fisk på tidigare år som var kass nu på olika sjöar. Så där kan det vara ibland men jag längtar redan dit igen:-)

Erik sa...

Jo, hade det varit ett grund som var bra jämt så skulle det väl knappast vara "hemligt" särskilt länge... :)
Det låter som det var så i år, verkar ha varit rätt tufft att hitta fisk även fr experterna.

 
Google