måndag 27 april 2009

Skälsjön

Helt säkert att det var sista tävlingen för denna säsong.
Ganska så många startande föra att vara så sent på året men tidigt på morgonen.
Kanon före ut och jag bestämde mej för att dra iväg till mitt favoritställe som bara ligger 6031m från starten.
Nu fick man gena över land och det blev lite kortare då men gå på myrar 3e veckan i april är inte alltid en genväg utan kan lika gärna vara en senväg. Väl framme så började det övre lagret på isen ge vika och och det blev en hel del plumsning. Inte ett napp heller jag fiskade mej runt i en stor båge men inte ett napp. Vevade upp efter en timme och böt ställe totalt. Så efter 2h 30m så fick jag 3 fiskar på djupt vatten. Tänkte när jag klarat namnet att jag lika gärna kunde gå i land.
Ca 5 km kvar till starten så jag började knata iväg och nu var det närmare 20 grader varmt och det tinade så det fräste i isen. Kom till ett sund där det var plaskigt och några stenar men isen var ändå relativt vit så jag knatade på men tillslut så gick det igenom och jag höll ju mobilen i handen och såg när den slocknade ett par dm under vatten ytan.
Stoppade ner den i fickan av med isdubbarna men de var inte till någon nytta utn jag tog lite fart och rullade upp på sidan. fortsatte framåt men det höll bara några steg. Igenom igen men nu var det så grunt att jag kände botten med vatten till axlarna jobbade jag mej upp och även en 3e gång brast det men nu kastade jag mej framåt och klarade mej bättre denna gång.
Kämpade med vatten i skorna av med tröjan och jackan och sedan bara gå gå gå.
Träffade på farsan efter ca 2 km och han fick faktiskt fisk så jag stannade och lånade en tröja av honom och fiskade i 2 hål det blev 1100g och räckte till en mittenplacering denna mycket dåliga dag.
Simpkungen lyckades landa ett par fina borrar och var med när priserna delades ut.

Jag har en hel del fler fisken att redovisa och de kommer men nu ska jag fixa en ny mobil.
Kan hinta om att jag var ute och åkte båt i går på havet och hjälpte farsan med bryggan som ska sjösättas i veckan.

/Fredrik Samuelsson

2 kommentarer:

Timo.H sa...

Tycker att du borde ha vunnit ett Baddaren märke eller silvergrodan efter alla vattenlekar. Nåja det var ju bra att allt gick bra och kom upp på torra land igen.

fs sa...

Jag är ganska så mör i kroppen i dag.!.

 
Google