torsdag 23 april 2009

Sälen Cup första tävlingen

Förståss fick jag stryk av den dubbla Svenska mästaren men han ser ju lika glad ut ändå :-)
0.18 lina har jag inte använt på 10 år!

Så var vi på plats på Vansjön där första tävlingen hölls vi hade mer än en timme på oss att förbereda grejorna för de "gamla" rävarna i stugan var ju uppe redan vid fem rycket och ville åka. Jag satte mej på tvären men kvart över sju var de så heta att jag fick ge mej och dröm om min förvåning när det var tomt på parkeringen i Kläppen där de flesta bodde. Vi var alltså nästan sist till tävlingen trots att vi var där mer än en timme innan.



Vi bytte linor och tacklade om mest jag böt linor då det enligt alla förhands tips skulle bli myror hela veckan vilket var ett av de få tips som slog in!



Jag hade taktiken helt klar Hillman hade varit mycket noggrann med att informera mej hur jag skulle gå till väga (Han vann året innan men kunde inte vara med denna gång).



Jag och många med mej petade iväg 3 km och började i en "djuphåla"



(Djuphåla i Sälen är ca 2 dm djupare)



Det nappade direkt men jag hade inget flyt med storleken på fisken andra hålet tog jag ca 100st 12 grammare medans De dubbla Svenska mästarna Srom & Eriksson fick 20-40 grammare i ett par hål men det är väl bara att gnugga vidare tänkte jag och satt kvar i området och petade småfisk resten av tävlingen. Det blev hela 4732g och det räckte till en 11e plats.



Just på den tävlingen skulle jag ha rört mej och letat ist för att vara kvar på samma plats men det visste jag inte då.



Stormen vann överlägset på 9.7kg och Hikkie var 2a.



Övriga resultat minns jag inte annat än att jag slog Chefen med 2 gram :-)



/Fredrik Samuelsson






Inga kommentarer:

 
Google