lördag 4 april 2009

Hur går det på SM?

Tjenixen!
Jag vet inte mycket om SM men Damström kom tydligen 11:a på 4 kg nånting och trevlige Jesper Dyberg 12:a. Samuelsson vägde in 3 300 och många trodde de såg i syne när han SPRANG ut i ledarklungan på morgonen. Övertänd förstås!

Segrarvikt på ungefär halva det förutspådda 10 kg men det är väl normalt när det blir SM.

Själv har jag sett på när de första djärva badarna hoppade i från bryggan i Toftasjön. Nästan 20 i solen men isen gick ju för en och en halv vecka sen så bra iskallt måste det ha varit.

Har även hunnit en sväng till Ljungby och tjackat båt som jag hoppas får plats vid bryggorna i Sandsbro Båtklubb. Optimist som man är la jag skutan där vid bryggkanten trots att jag vet att det är kö till platserna. Sånt där brukar alltid lösa sig eller?

Nu ska det båtpimplas i sommar och höst! Detta är årets modell Ryd 465. Min har några år i vattnet och är inte så här fin men en suverän fiskebåt. Stadig och fullgod för kusten egentligen så den räcker gott å väl för mina ändamål. Den är godkänd för 5 man så jag funderar på att ha ett BM i sommar i samband med att Samuelsson kommer på visit. Erik och Nicklas, ni ställer väl upp? /Fredric Ankarberg

2 kommentarer:

Nicklas sa...

BM = Bottenmete?
Är man ny inom mete så är man och det är lika bra att erkänna det ;-)
Men självklart hänger jag på, tar med mitt bambuspö ;-)

Snygg båt och man blir lite avis måste jag säga.

FA sa...

Nja, jag tänkte på Båt-Mästerskap:-). Endast pimpelspö tillåtet såklart.
Nästa år lär du väl hänga Påskresan?

 
Google