fredag 24 april 2009

Horrmundsjön deltävling 4a

På denna tävling gick det inte att gå bort sig får var du än startade så såg man alla deltagare på sjön!

Jag började i en djuphåla som inte håll någon fisk att tala om utan efter 3 hål så flyttade jag och många med mej ut på ett flak där jag blev kvar i 4 timmar.

Hade som inget flyt med storleken på fisken i hålen utan fick kämpa med 12 grammare på både 3 krok och tafs.

Stormen som var storfavorit och en av dem som hade chansen att vinna hela cupen fick ett par hål med 20 grammare och det visade sig att han med de hålen och lite annat klarade av att fullständigt slakta allt annat motstånd. Laxen och Gren var också på samma ställe mot slutetoch det visade sig att det var en bra taktik.

Tom jag lyckades hyfsat med en 5e plats tyvärr slagen av Chefen med några gram men jag fick ju han tidigare i cupen med 2 gram.

Om jag får fiska om tävlingarna eller bara inte gått ut och förlorat så skulle jag varit 2a på hela cupen men nu blev det ju inte så utan jag hamnade på 11e plats

Nästa år om fisket är liknande så kommer nog mina 5 kgs påsar ist vara 6.5 kg och då med mycket bättre slutresultat som följd.

Att man måste imponeras va de man delade stuga med är väl ingen överdrift.

1 Jörgen Storm 7p

2a Stefan Gren 14p

3a Laxen 14p (lite mindre vikt)

11 Fredrik Samuelsson 25p



Jag skulle varit 2a på första tävlingen

6a på andra tävlingen

3a på tredje tävlingen

5a på fjärde tävlingen



Men jag har ju gått fel i flera månader så varför skulle just det ändras!?!



Mycket trevlig tävling med massor av lärorika kring arrangemang och trevligt folk.

Bra och billigt boende och en massa motion.

Jag kommer nästa år och då med några klubbkamrater!



Sälen cup 2009

/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

fs sa...

kort kommer... finns massor men blogger strejkar

Storm sa...

Tack FS !!

Kul läsning!

Tänk om inte OM hade funnits ;-)

Hae't Gött !!

jesper sa...

Nä du!! Tvåa är min placering! Du hade fått bli trea... kanske..

 
Google