måndag 9 februari 2009

bäckfjärden i ö-vik

Minigäddan blev dagens fångst!
Snöandet fortsatte i enlighet med alla förväntningar.

Framme i Ö-vik var alla på väg ut redan men jag och Emil stannade i starten och där såg jag faktiskt en som fick en fisk!

Jag gjorde ca 20 hål i -14 grader och full snöstorm och när jag klarat namnet med en gädda så gick jag i land och snackade med Lennart Forsberg och lyssnade på radion om alla avstängningar av E4an mellan S-vall & Ö-vik.


Själva tävlingen vanns av Janne Johansson på 3400g vilket får ses som en mega påse men dagens största bragd stod Hasse

magnusson för med en påse på över 5kg. Det var bragdartat en dag som denna!

Sista pris var som i går runt 600g och Emil som återigen startade i seniorklassen mäktade med att fånga 431g och det räckte till en 11 plats vilket är ett stort steg i rätt riktning.

Själv delade jag jumboplatsen med många andra.

Nog om den tävlingen för nu ska man ut och skotta snö!!!!!!!!!!!!!!!


/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google