lördag 7 februari 2009

Efterdyningar från Fiolen...

Jag ser nu ett tydligt mönster. Sjöar där inte fisken nappar inom 20-30 sekunder är min sämsta kategori. Trots att man gör nedsläpp i flest hål och flest ställen är man hjälplöst i mittskiktet varje gång under dessa förhållande. Idag, först när jag givit upp sista halvtimmen när man sitter och snackar med andra ett par minuter i ett hål kommer det plötsligt några på släng. Det skulle vara intressant att veta hur mycket abborre jag sprungit över en sån här dag. För att vinna en sån här tävling krävs det att man vet var fisken är eller iaf brukar vara så man kan kämpa i det området. Sitta länge och gå i gammelhål osv. Idag var jag rökt tyvärr. /FA

4 kommentarer:

pelle sa...

I morgon får du nog bekänna färg och väga in FA om det nu gör någon nytta det var ju ett tag sen :)

Anonym sa...

hrmmm, kommer vi till en PIMPELsjö så lovar jag att väga in. Blir det ett nytt lotteri är det ingen gara nti:-). Skämt åsido, jag har lite att lära på sjöarna i Kronoberg. Ni andra har ju 15 års erfarenhet i handikapp. Bor jag kvar i några år ska ni få problem även på surbrunnarna.

Anonym sa...

Bo kvar? Flytta till fisken Ancarberg!

Anonym sa...

Det høres ut sm en riktig hemmavattentävling.Fy och fy får håpe vinnarna er riktig stolta,jag hadde gått å lagt mej.

 
Google