måndag 23 februari 2009

Redogörelse för Jämtcupen

Resultaten är hämtade från Svegs hemsida och de är sammanställda av den gode Daniel Eriksson men det är väl svårt att hålla han ansvarig för sitt eget fiasko.?.

Som ni säkert redan vet så såg det ju riktigt bra ut inför Linsellsjön.
Vädret var kanon bara ett par grader kallt och helt vindstilla.
Både jag och Berga hade sovit ut för att mäkta med en rejäl promenad till övre vänstra delen där det enligt rykten skulle vara mycket bra.
Det tog oss 40 minuter att knata dit i knä djup snö och svetten formligen sprutade när vi varvade ner med lite dryck.
Helt ensamma var vi där och efter ett tag förstod jag varför... Det fanns inte en fisk i den delen av sjön. När det sedan blev slantsingling om åt vilket håll vi skulle dra oss så blev det ännu mera fel!
Borrade på för allt vad som fanns kvar i musklerna och efter 2 timmar så låg det 7 pinnar i lådan ca 100g och jag visste att det var kört. Drog mej mot starten och där hittade Berga lite fisk på slutet och även jag fick några st vilket resulterade i 987g och jag viste att det var kört.

32a! var jag efter invägningen och fiaskot var ett faktum.
Rasade även i lagtävlingen och landade någon stans utanför medaljerna.
Mer info och resultatlistor finner du på www.svegssportfiskeklubb.se

L-O Tjäder blev bäst i omröstningen men jag tror mej veta att han inte är helt nöjd med den placeringen.
Tre svegare i top var väl inte så förvånande men att Finn-Erik Lerdalen vann över hemmafiskarna och alla andra var inte helt väntat.
Jag hade förmånen av att bo granne med den gode Lerdalen på hotellet och vi hade riktigt trevlig och jag ska passa på att tacka för cognacen och lektionen i fiske.

/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Takker for en trevlig helg Fredrik og Berga. Var kul å diskutere pimpling med dere. Nå laddar vi opp til SUPERPIMPEL i Sundsvall.

Anonym sa...

Grattis Finn-Erik! =)

Anonym sa...

Takk for en trevlig helg Fredrik og Berga !Kunne ikke vært bedre :-)

Selv hadde jeg troen på at dette kunne gå riktig bra ! Men hadde aldrig trodd at seger var innen rekkevidde. Men vi som driver med tvpeiling kan noen triks vi og.

Nå i dag er jeg forferdlig sliten og stiv / støl. Men har allerede begynt forberedelsene til årets begivenhet SUPERPIMPELEN !

Satser på min en topp 3 plassering på de tre !

Anonym sa...

På temat dåliga resultat kan man ju bara vara glad att man inte döptes som denna man.

18 Jan-Inge Fick ********* 3680

Förmodligen en duktig fiskare men han måste ha det jobbigaste namnet i Sportfiskesverige. Just i denna tävling lyckades han dock motbevisa namnet..

 
Google