söndag 1 februari 2009

österike

då var helgen i österike över. och skiftangenten på datorn har gått sönder så nu skrivs det utan versaler.
morsan blev glad över besöket och det var ju för väl för som det ser ut nu så blir det inget mer umgänge för vår del fören till sommaren.
mycket tävlingar nu framöver och sedan så drar ju metet i gävle med omnejd igång i mitten av april och det vill man ju inte missa.
nu sitter jag och bor på tåget till sundsvall och många duktiga pimpelfiskare passeras på vägen dit. jag tror och hoppas på att de flesta av dem dyker upp på superpimpeln.

i helgen var det rejält kallt hemma men berga och Emil masade sig ändå iväg till bergsjö för ett riktigt kraftprov på kyrksjön mitt i bergsjö.
av allt vad jag kan förstå så vann berga och det blir totalt den 4e segern för cfc i år, det kryddat med de andra och tredje paltser som klubben radat upp så ser det ut att kunna bli en riktigt kul vår och vi som så många andra hoppas på att få pikasm...
jag ska ladda upp några bilder från helgens övningar när kameran vill det.

fredrik samuelsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt, Berga vann tävlingen.

Anonym sa...

fast det blev väl tyngsta påsen till en veteran , typ 3 kg mer tror jag .

Anonym sa...

Det stämmer, Veteranen fick något på 7 kilo.

 
Google