måndag 9 februari 2009

Norrfjärden





Så var det måndag igen och helgens snö oväder kan summeras med 3-4dm puder som lagt ett lock på sjöar och havsvikar i Västernorrland.

I dag är det tex 4 dm snö på B-fjärden och vi i Cfc funderar på lite olika lösningar på parkeringen men mer om det senare. Norrfjärden är lite liknande B-fjärden fast det finns större storfisk och mindre småfisk. Lite klurit det där men ni förstår nog.

Berga som har en hjärnskakning kunde inte följa med så det blev jag och Emil som åkte ner i snöovädret. Full snöstorm... men väl på plats var det bättre 5-7ms och -7 grader var faktiskt bättre än vad det var i S-vall.

Fisket var som väntat ganska så kasst ärligt talat så hade jag en taktik som gick ut på att kolla om någon fick någon fisk och sedan borra mej emot det området. Nu ska det sägas att det inte kom upp speciellt mycket fisk denna dag så jag gick lite själv på en linje på mitten och i 5e hålet fick jag en 30g borre. Fortsatte att borra i samma linje och mötte upp med ett par killar som kom från andra hållet. En av dem fick några fiskar och jag slog ett par hål runt där men det gav nada så då åkte kaj pirken ned. Körde med ett tackel som Stormen gjort åt mej i mellandagarna (en ganska så lång tafs och en liten enkelkrok).

Efter 2 minuter i ett hål på ca 6m djup så nappade det plötsligt och det var faktiskt en fisk på närmare 6g men jag skyndade mej ner och nästa var betydligt bättre. blev 8 fiskar totalt i det hålet och det var ungefär halva den vikt som jag vägde in. Tänkte då att det kanske inte var så dåligt fiske som jag trott utan började borra mej i en annan riktning men det var helt fel så andra halvan av 3 timmars tävlingen så körde jag runt i gamla hål på den fläck där jag fått de första 8 fiskarna det resulterade i 10 fiskar till och hela 1722g vilket räckt till en andra plats. Emil fick 7 fiskar vilket är mer än godkänt under dessa förhållanden. /Fredrik Samuelsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Impad FS !!

Hoppas du kan knyta om tacklet, annars får du ringa :-) !

Nu är du fullärd, nästan som en "Kung Fu Panda" (min sons favvo film ! ).

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Jag har fått knutar på tacklet!
Måste nog ringa eller om jag kan skicka ner det och du knyter om?

 
Google