fredag 13 februari 2009

Klockesjön på Lördag

Nu ska det smaka med en omgång frisk luft efter en hel arbetsvecka inomhus.
Visst ser den här den här tävlingsplatsen inbjudande ut? Det ska verkligen bli intressant, ryktet säger 14 kg senaste drabbningen här vilket spär på nerven ytterligare!
En annan kul detalj med Klockesjön är att den hänger ihop med Örken. Det ringer förmodligen "klockor" lite överallt hos gamla tävlingspimplare?
SM nån gång på mitten av 80-talet. Mina minnen härifrån är iskalla eftersom värmen la av i bilen dit och Kronoberg hade -20 på morgonkvisten. Satt och gnuggade blå tår på vägen från Vimmerby...Tore Skogman underhöll för att hålla uppe temperaturen minns jag också.
Skoj om nån annan har minnen från detta evenemang samt ett mer exakt årtal. /FA

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer ihåg att det var flera som kom in för sent men fick väga in trots det. Det var inte så noga förr tydligen. Men bra fiske var det.

jörgen gotland sa...

Hej! Har för mig att det var samma helg som Palmemordet, 1986.

Anonym sa...

Tore Skogman???,nu fick jag migren.

Anonym sa...

Tror jag var på Skansen och rapade kalaspuffar.

Anonym sa...

Palme blev skjuten kvällen innan vi åkte ner till Sm.
Svin kallt och djupt som faan.
Sålla fisken var frivilligt för folk klev iland där de ville utan att någon funktionär sa till vid invägningen. Japp en illröd Tore Skogman försökte underhålla oss när datorerna inte fungerade för arrangörerna .

 
Google