onsdag 30 januari 2008

Björköfjärden med Competition FC

Ytterligare en dag med kanon fiske.

Fint väder i dag och massor med fisk. Jag , Bergman och Olle hade en fin dag på isen. Olle passade på att ta med sig några kilo matfisk med sig hem som skulle agera som bytesverktyg mot matlådor. /Fredrik Samuelsson

Nu börjar visst storleken på fisken bli bättre på fjärden också. Ganska stor skillnad mot när jag var där i mellandagarna...kul att se att Olle, alias Jangler inte donerat sin 55:a till nån gädda ännu:-)

Det går knappt att kolla en sån här film när man inte har nån is att gå på själv. Plågsamt värre!

Var ett knapptryck från att boka flyg till Sundsvall 22 feb för att vara med i Jämtcupen men bangade ur trots allt. Blir det kallt och is hemma missar jag garanterat kvalet till SM nästa år om jag ger mej iväg.

Det blir ju i a f en längre fiskeperiod under och efter SM. Jag blir kvar i Norrland/Jämtland-området dagarna mellan SM och Påsk. Sen drar ju Fyråsen, Hammerdal och de andra 3 timmars-tävlingarna igång. Mer om detta i bloggen senare.../Fredric Ankarberg

15 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert !!

Fiskarna sa...

det kommer mera!

Anonym sa...

Måste tacka Fredrik och Fredrik för en bra bloggsida. Jag har då väl aldrig känt mig så inspirerad att åka på ett SM som denna gång. En stark marknadsföring är jäv.. viktig för att vi ska kunna öka eller åtminstone behålla deltagar antalet på tävlingarna framgent, bra jobbat!.
Ser ut att vara riktigt fint snitt på fisken. Håller med stormen, riktigt läckert!Hoppas fisket håller i sig. Vi ses på SM!

Anonym sa...

Kul att du gillar sidan!
Min tanke med detta var från början att det måste läras ut mer i denna sport. Jag själv är mer eller mindre självlärd och hade svårt från början att förstå olika typer av fiske men jag hoppas att filmsnuttarna och kommentarer kan hjälpa många. Att jag sedan ska utbilda killar som Gren och Storm i köttafiske låter väl lite osanolikt. Här några filmer till på G men det har varit någon form av uppdatering på blogger och jag kan inte lägga upp dem nu då mitt datorkunnande är begränsat och arbete väntar hela natten!

Anonym sa...

fisket är för bra för att vara sant!!man blir äckligt inspirerad, nedräkningen har börjat, man skulle behöva lite isträning innan SM.. Riktigt bra blogg det här , hoppas ni orkar fortsätta fler år, många tycker som jag. Hälsn. plusgrader??????

Anonym sa...

Verkligen skitkul med all uppskattning! Klart vi ska köra vidare med sidan, bara vi har matrial att publicera. Själv har man det något motigt på fiskefronten. Ingen is här nere och möjligheter att resa norröver är begränsat med 2 blöjisar hemma. Tur att kompanjonen lovat 250 fiskepass i år. Det bör ju bli en hel del av intresse för oss inbitna:-)

Anonym sa...

hej alla pimpelfrälsta,, behöver tips till lördagens tävling på jörken??fagersta arrangerar.hur är fisket i denna skogssjö??djupt/grunt..mormyskafiske?alla tips är välkomna,,någon som fiskat där förut??

Anonym sa...

Fredrik !! 250 fiskepass !! Om inte du har gift dig så fixa det direkt !! Var hittade du denna underbara varelse ?

Anonym sa...

Gissade jag rätt när du inte menade kompanjonen som bestämmer hemma !

Anonym sa...

Fredrikarna Ankarberg/Samuelsson!Syns vi på Jämtcupen?? MVH URBANKROKEN

Anonym sa...

mm, hon hemma har väl fiskat 2ggr om jag inte glömt nåt pass :-). Hon fryser och tycker synd om fiskarna...
Rätt gissat Storm, jag menade fiske/blogg-kompanjonen Samuelsson alias "250 pass-mannen"!
Urban: Samuelsson dyker upp på jämtcupen men själv vågar jag inte åka om, eventuellt, ifall, mot alla odds det blir kallt här och DM, KM mm som man inte vill missa.

Anonym sa...

Se till att boka in v 16 för Sälen-Cup!! I år ska även jag vara med och jävlas, hoppas bara slaktarn på Mora lasarett har huggit bort min menisk till dess.
Men vafan, annars får man väl hoppa på ett ben för delta det ska jag !!

Hae't Gött !!

Anonym sa...

sälen cup är jä-t skoj!
Vet inte riktigt hur många år på rad jag var med men när det började gå hyfsat och man hittat lite bra fiskeställen på sjöarna som gav bra placeringar kom 2 sjuka is-år på rad. Det blev ingen ordning på cupen vilket är helt naturligt om det inte finns nån is att gå på! Folk druttade i till höger å vänster de där 2 åren...sedan dess har jag inte deltagit tyvärr.

Men för övrigt är det säkert nåt av det bästa man kan vara på under pimpelsäsongen. 5 timmars varje dag och stora delar av sverige-eliten på plats. Dessutom har man ju Horrmundsnappet som en bonus oxå!

Inte helt omöjligt att man dyker upp där v.16

Anonym sa...

ja jag för första gången köpt den vim pirken och varför nu först ja det vet jag inte men jag inte fått tag i den för än nu och det kan väl inte finnas nån bätre pirk vad jag fattar,helt överlägsen allt annat jag haft,och jag har fiskat i och på isen i minst 40 år o lite till och den fick jag på gösen i södertälje dom har ett bra utbut av grejor,, det var bara att köra små som stora

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar

 
Google