söndag 27 januari 2008

DM 3 Kornsjösjön

(passar på att lägga upp en bild i efterhand på i tur och ordning Vinnaren i damklassen Maria Bergman Vinnaren i damveteran klassen Ingegerd Lundgren och inte minst! vinnare i veteran klassen Jan-Erik Lundgren!!! De ser inte så glada ut på kortet men när jag tog det så var det bara jag som viste resultaten)


Då var det avgjort! Jag vann serien på platsiffra 10, alltså med en 1a, en 6a och slutligen en 3a.
Det visade sig efter tävlingen att jag klarat mej om jag kommit på 16 plats sista tävlingen men det kunde jag ju inte veta!
Jag fiskade efter min taktik i ca 2 timmar och 30 minnuter för då hade det utkristaliserat sig vilka som fick fisk i det omr. där jag var och att det fanns folk ute på som kunde hota mitt vidare avancemang. Jag vevade upp och begav mej ut på en kontrollrepa. Hade väl då ca 4.5-5kg vilket jag tyckte borde räcka långt då jag såg hur de andra fick i mitt start omr. Väl ute på djupare vatten och spridda deltagare kunde jag konstatera att nästan ingen fick eller hade fått storfisk så jag sprang vidare och provade lite ställen som jag endera kände till eller såg bra ut. Mot slutet av tävlingen så hade jag fiskat mej över ett område på ca 4-5km (sprungit nästan hela tiden) och när det stramade till i linan blev jag glad åt en abborre på 5-6hg. Det var den enda stora fisken jag fick på hela tävlingen och en av de få fiskar jag fick sista 1.5 timmarna. Rätt så säker på bra placering efter slutskottet skyndade jag mot starten för att sköta invägningen (Cfc var ju arrangör) Väl där noterade jag att det bara var små påsar från dem som var nära starten och nästan ännu mindre påsar för dem som gått ca 2km ut. De som gått 3 km eller mer hade bättre påsar (inkl. mej) Kunde ganska snart konstatera att jag skulle klara SM platsen och dessutom få en framsjuten placering. Efter invägningen var det bara att räkna siffror och sammanställa DM serien och västernorrlands serien, dela ut priser i insatstävlingen och medaljer i västernorrlandsserien. Slut i huvudet och kroppen kunde jag sätta mej i bilen strax innan 16.00 och konstatera att jag hade en till kille i bilen som var lika glad som jag och som också får åka till Norsjö nästa år. Grattis till Micke Rehnman som klarade kvalet på en hedrande 3e plats i sammandraget.
/Fredrik Samuelsson

2 kommentarer:

Fiskarna sa...

Grattis Fredrik och Micke!
Körde du 38:an eller Carlotafsen??
/FA

Anonym sa...

TACK!
Ingen tafs alls bara 38:an och lite 55m och africa kroken.

 
Google