söndag 6 januari 2008

Marmen

I dag var jag med en Anders Bergman (klubbkompis) på Marmen i Matfors.
Vädret var som vanligt kasst par minus och ymnigt snöfall men i dag var det bara 5ms...
Marmen är paralell tävling till lag SM och håller bra fiske.
I dag nappade det väldigt dåligt så bara efter ett tag bestämde jag mej för att interjuva Bergman ist. Håller på att klippa ihop det nu så får vi se vad det blir.
Han diskuterar maggot användning i tävlings pimpel och hur man smyger upp fisken på bästa sätt och mycket mer.

Kommer att interjuva andra tävlingsfiskare i distriktet om SM vattnen senare.
I veckan ska jag försöka komma mej ut någon vardag måste träna på DM vattnet i Kramfors då jag är sugen att kvala till nästa SM med :-)

May all rods be bent hardcore
Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då vill jag ha lite tips eftersom jag " slipper " delta i lag-sm

Anonym sa...

Det ska du få mitt tips är att du skiter i paralellen och hjälper mej i vågen på lag SM :-)

Anonym sa...

HMMMMM !!Måste nog fundera på detta. Har personligen jäkligt svårt att titta på tävling.

Fiskarna sa...

kan förstå det bara en riktig vinnare som kan titta på en tävling :-)

 
Google