onsdag 23 januari 2008

Kallt!

Fisken var bättre på taget än vad jag räknat med i dag formligen kastade borrarna sig över vad än som sänktes ned.
Dock var det kallt -14 när vi åkte från S-vall men temperaturen steg nog lite framöver dagen till dess att det började blåsa. Då var det outhädeligt och mitt förslag om att packa ihop uppsakttades av de övriga.
Jag provade flera olika metoder men fick bäst på 55an och en 3cm minibalansare under.
Rehnman körde med 3krok första halvan och bytte sedan till tafs och fick väl lite bättre på det.
Wiström körde 3krok hela dagen och fick väl bra hela tiden han hade dessutom fint snitt på sina fiskar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vill passa på att tacka för alla upmuntrande kommentarer och häpnas samtidigt över att så många läser/tittar. Hoppas att när isen lägger söder om Dalälven att fler är ute på sjön ist. för att hänga framför datorn :-)

klas sa...

Verkar nappa bra där nere fast det gör det iofs jämt i b fjärden. Jag blir sugen och åka dit en sväng framöver å hobbyfiska. Fast runt kramfors kan man få mindre med fisk men i stället är dom grövre kaliber. Bra sida du har vi ses till helgen. Min fisk som jag har uppstoppad i bokhyllan är från sist jag var i kornsjön och fiskade och det är 12 år sedan ca.

Anonym sa...

Hej Klas du har ju chansen att kvala till Norsjö till helgen om du får några fler sådana där trofe fiskar!
Vet att det finns massor med grovingar i den pölen.

Anonym sa...

Av en händelse så noterade jag att någon ändrat sin röst om vilken metod som blir vinnande på pimpel SM. Från singel till tafs Men jag har inte sett några som tränat ännu! någon som smyger i vassen eller fiskar med väldigt små borrhål:-)

Anonym sa...

Kanonsida det här. Synd att man bor i sydvästra sverige och inte sett någon is den här säsongen. Pimpelabstinensen är mkt stor.

Anonym sa...

Först vill jag tacka för en bra sida!
..men jag har några funderingar?
Vilket djup fiskar Vim pirk 42mm bäst på?

och kan du rekommendera en Vim pirk som fiskar bra vid djup 10-13 meter?

MVH/Jakob

Fiskarna sa...

Hej Jakob! 42:an fiskar bra från 4 meter och neråt. Sedan beror det på hur bråttom du har ner? På "extrem"-fiske som Björköfjärden rekommenderar jag definitivt nya 55:an men under mer normala förhållande tycker jag 42:an gör mer rent i hålen.
Alltså: 42 mm väger 12 gram och leker ut mer än 55:an som väger 16-17 gram och är förmodligen ditt val på 10-13 meter.

Börje sa...

Ser att du fiskar med tafs på bilderna. Har du mormyska eller är det en färgad enkelkrok du använder?

Anonym sa...

Jag har en minibalansare.
med 6:an eller 8:ans krok och 3-4cm lång.

 
Google