måndag 21 januari 2008

Storabborre var det ont om

Då har jag varit ute i 2 dagar för att få bättre fisk men inte då!
Har kämpat som bara f*n men det hjälpte inte. Första sjön jag provade håller mycket grov fisk, ända upp till 2.2kg är det fångat där men jag fick bara smått på tafs för trekrok ratade fisken totalt. Jag letade med skoter så jag hade verkligen chansen att fiska av massor med ställen men det hjälpte inte. Fick väl 3kg smått och sedan när det mörknade så blev det bara skoteråkning.

Farsan fyllde 60 år så på kvällen blev det kalas och det var riktigt trevligt. GRATTIS till gubben.


I dag har jag letat på massor med ställen och provat flera sjöar i system som rinner ned i marmen ( där en paralell tävling går till SM). Till slut hittade jag ett ställe där jag iaf fick ca 15 fiskar över 200g men det var inte riktigt det jag var ute efter. Inte så mycket att göra när de större inte vill bita!


I veckan ska jag träna på B-fjärden och jobba på att Stormen inte ska få göra den till sitt favorit vatten :-) Klart att jag unnar karln att vinna sitt 3e SM men inte på mitt hemmavatten, det får nog vänta till Norsjö!


( jag har gjort ca 20 filmer under helgen men jag antar att ingen vill se när jag bara borrar och svär över att ingen fisk nappar. Lägger iaf upp en rulle där jag får några men kvaliten på den är under all kritik. Kanske man kan få med sig någon ut någon gång som kan filma men det verkar som om det bara är jag som fiskar i Sundsvall!!!)


/Fredrik Samuelsson


4 kommentarer:

Anonym sa...

Får kalla kårar när du nämner Norsjö efter att ha gjort mitt livs fiasko på NM där. Vet i varje fall var jag inte ska gå !!

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Det är ju bra att veta vara man inte ska gå! Men det är en jobbig tränings strategi att utesluta ställen :-)

Anonym sa...

Fan jag kollade igenom filmen nu!
Det nappar ju sjukt dåligt. jag ska återkomma med en film som är mycket bättre på storabborre!

Anonym sa...

Tjena!!
Väntar med spänning på den filmen (lol)
Det är så skönt med pimpelfilmer.
Tack för fina filmer, kommer att följa denna blogg framöver,
Ha det......

 
Google