lördag 12 januari 2008

Sjörekord med vim 38mm

Då var första deltävlingen i DM serien avklarad!
Jag gjorde precis som jag hade planerat och började i bodviken.
Väl där såg jag att det hade stannat 12 gubbar på mitt andra ställe och förstod direkt att jag inte kunde gå dit som andra ställe.
Som tur var behövdes det inte för jag fick fisk på mitt startställe och jag vara ensam där en timme innan en äldre veteran och en "vanlig" veteran kom förbi.
Körde med 42an först och en tolvans krok men det gick inte alls. Först när jag bytt ner mej till 34an och 18 krok började det att nappa lite. fortsatte att laborera med olika spön och då träffade jag helt rätt 38 mm s/g och en 16 krok Sweden.
Fisken var inte små men de bet inte på större beten. Tappade flera 100-200g fiskar pga att de inte fastnade så bra men bättre att få några, än inga alls :-)
När jag hittade rätt utrustning så var det bara att borra raka linjer fram och tillbaka på ca 3m djup.
Området som höll fisk var inte så jätte stort så jag borrade mycket tätare än vad jag brukar göra (vill hålla 20 m i mellan hålen) blev väl 6-7 meter och jag borrade sönder området totalt.
kl 13.00 var jag ganska nöjd med min påse och chansade på nors abborre men det ville sig inte utan fick bara några myror ute på djupare vatten.
Väl inne i land så noterade jag att många inte kommit på fisken och min påse på 8240g visade sig vara helt överlägsen!!!
Mick Rehnman kom 2a på 4900g
Micke Wiström kom 3a på ca 3500g.
Perti Koikkalainen vann veteran klassen på 5200g
De flesta hade mellan 1-2.5kg så det gällde att ha rätt grejor!

Min påse på 8240g är dessutom sjörekord! tror inte att det blir så höga vikter på SM men något lag borde ju ha närmare 20kg tycker jag.
Tyvärr har inte Cfc (mitt lag) kvalat så jag håller inte inne med tipsen:-)

/Fredrik Samuelsson

10 kommentarer:

Anonym sa...

MKT.BRA JOBBAT!!!! gratulerar..

Anonym sa...

körde du bete el,var de ren krok???

Anonym sa...

jo jag fick beta i mellan åt!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

bra jobbat. blodis eller maggot???

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

håller bodviken för ett helt lag i 4 timmar?? Vart tar man vägen när viken är uppborrad??????????
den andra lilla viken söder om bodviken, är inte den lika bra?

Anonym sa...

Om du/ni har sådan tur att det bara är ett lag som går till bodviken så går det säkert att fiska 2-3 timmar där men sedan är den uppfräst! Tror dock att flera lag kommer att gå dit och då tar det säkert bara minuter innan det är sönderborrat.Om du kollar på kartan som jag lagt ut längre ned så ser du min plan på andra ställen. det finns några fler men de har jag inte tagit upp. Finns ju en massa stor fisk med i sjön så det kan ju vara passande att driva fram över djupare vatten med hela laget och chansa lite efter du/ni varit och städat i Bodviken.
Viken som är bredvid Bodviken är för djup och jag har aldrig fått bra där men man vet ju aldrig.

Anonym sa...

Jag ser att tjocktröjan är på väg tillbaka och funktionsplagg som windstopper och GoreTex är på väg ut...:-). (Skojar bara, gratulerar)

Anonym sa...

lol
Jag har den efter tävling...
Eftersom jag väger över 100kg så blir det varmt när man måste borra och gå/springa. Blir ju så kallt när man ska vänta sedan på pris å så.
Om du är så klädintresserad så kan jag berätta varför jag har just den.
Bara att fråga!

 
Google