söndag 6 januari 2008

katastrof!

Säsongen startade med ett plattfall...
Kom bland de sista på 5004g
Jag sprang till höger nästan så långt det gick och fiskade i ett brett sund.
Fisken bet dåligt ja nästan inte alls och då fick jag den brillianta iden att att sitta kvar där då fisken var på 100g. Första timmen fick jag en fisk i vart tredje hål andra timmen fick jag en i vart annat hål.
Borrade som en galning och sprang mellan hålen hela tävlingen. Första 38 minuterna på tredje timmen fick jag en fisk per hål i snitt åsså sista 22 minuterna fick jag 2.5kg
trodde mej vara bra med i tävlingen på den vikten och att fisken inte skulle nappa någon annan stans heller men så var inte fallet. De ända deltagarna som hade skam påsar var vi 6 st tappra som var i den västra delen av tävlingsområdet.
Segraren hade dryga 12 kg och det var flera över 10kg men det viste jag redan innan utgång men man är ju så förbannat dum ibland eller typ jämt!!!
Men vädret var iaf. fint snitt vind på 9ms och över 15ms i byarna sparsamt med snöfall men det drev ist. bara -5 grader så det var en fin dag på sjön!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet hur det känns ! Har haft många som man tycker förnedrande tävlingar på denna pöl. Enda jag kan trösta dig med är att fisket i detta distrikt o framförallt Revsundssjön är jäkligt speciellt. Ska man var framgångsrik i Jämtland gäller det att ha koll på "fläckarna", grynnorna e.t.c

För att bli en bra tävlingsfiskare så måste man även kunna svälja motgångar !

Hae't Gött !

Fiskarna sa...

Jag ska jobba på humöret men jag sprang faktiskt hela tävlingen och har fortfarande känningar i skinkorna av tävlingen!!
Hur som så har jag klarat mej bra på påsktävlingarna men de går ju lite norr om där vi var senast och som du säger så känner jag till flera bra ställen där. Ska försöka att komma mej ut i veckan får se vad det blir då.

 
Google