lördag 28 februari 2009

Bra start på helgen!

Strålande sol och -8 på morgonen. Några nyfallna centimeter snö som var tur för mig som glömt broddarna hemma. Ännu värre för Nicklas som fått med sig frugans 39:or så för hans del blev det lågskor idag.
Isen är lömsk på Helgasjön i sunden mellan öarna därför var det ett ganska begränsat tävlingsområde. I princip var det min dagsrutt som var hela det tillåtna. Lite här och där syntes öppet vatten men för övrigt var väl isen runt 20 cm.
Jag fick fisk på ett fåtal ställen och nu tror jag alla har slut på bortförklaringar varför inte fisket släpper loss på riktigt. Min sista gröna fläck på kartan blev vinnande idag. Jag kunde gå tillbaka i gammelhålen ett varv extra och tog 2 kg här sista delen av tävlingen.
Körde trekrok och tafs växelvis vilket jag tror var effektivt.
Med dubbla medlemsskap tävlade jag för Competition FC idag och det blev första segern för min del i CFC´s färger.
Resultat:

1. Fredric Ankarberg CFC 2600 g

2. Dan Dellerfjord 2300 g

3. Mikael Jeansen 2100 g
Med reservation för felaktigheter...

/Fredric Ankarberg

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Ankan!
Vi myser i klubben då ankarna visar var fisken finns.

Själv har jag drabbats av årets mest orättvisa influensa efter att ha jobbat i princip varje dag i 6 veckor och just självklart när moderveckorna av allt pimpelfiske börjar.
Jo det är sant det som nån myntade,barnafödade är inget mot detta ;)

I morrn e det Söndag och jag ska försöka dö en dag till för att sedan gå tillbaka mot verkligheten.

Lycka till alla pimpelnördar, när virusarna är borta så lovar jag att stå med mitt ankare på plats.

//Jangler

Anonym sa...

grattis

Anonym sa...

Snyggt!
Hälsning Kaj

Anonym sa...

Grattis.
En liten sak bara, du har ritat starten vid fel udde. Udden du använt är den vid sundet där det var dålig is och avspärrat.
Starten var vid Slottsruinen, den är utmärkt med "R" på kartan :)

Anonym sa...

Grattis, fast jag slapp tävla i lågskor hela tävlingen. Frugan var snäll och kom ut med mina 45:or. Det var betydligt lättare att komma i dom ;-)

Anonym sa...

Just det Erik! Hade jag gått ut och in vid den udden hade jag blivit ganska blöt:-)
Tack för gratulationerna!

 
Google