söndag 11 januari 2009

10+ säsongens 3e bigbag

"sedan man började åka till Sundsvall har man lärt sig att diska, ska bli skönt att komma hem i kväll och vila upp sig"
Osäkert om vem som har mest.

Äntligen Jämtland i dag med allt vad det innebär.
Km serie med Sundsjöfiskarna.

Det var Mörstsjön i Stugun som i dag fick besök av 30 talet fiskare från Sundsjöfiskarna. Kanonväder



Kanonväder och inte allt för blåsigt.

Jag gick på tips från Jämtlandskrokens tävling där före jul och det var inte alls lika bra som den gången för om jag förstod det rätt så hade de 14kg men det kanske var 4h.

I dag var det 3h tävling och det är ju lite annorlunda när man inte kan leta bort en timme utan behöver ha fiske mest hela tiden.

Startstället var bra i tre första hålen men sedan var det tvärstopp där Tappade 2 fina fiskar en av dem var nog kring kilot för jag fick släppa lina på den.

Den blev kvar i vattnet och jag stack utöver sjön och borrade mej över mitten till andra sidan. På vägen över hände inget speciellt men när jag närmade mej Lars Magnusson så kom jag upp på ett grund. På det fanns det ingen fisk men det var verkligen bra runtomkring.

Där blev jag sittande sista timmen och just mot slutet provade jag ett hål på utsidan om grundet på ca 6m och det kanske var bästa stället för dagen för även Muran och Lars köttade på friskt ända in i kaklet.

/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Emil_sj sa...

Hej Fredric, Tänkte fråga dig om du har msn, Hade någon fråga om de tre tävlingarna på marmen, bergafjäden x 2. Och lite annat. Om du har msn så är det bara att lägga till. emil_@sj@hotmail.com Annars går det ju bra att skriva här, med risk att det blir många komementarer.

Jag bor ju i Sundsvall och försöker börja mer och mer med tävlingpimpling.

Frankan sa...

Var säkert samma as till borre ja hadde på där före jul, va liksom LITE för stor för hålet. 14370gr hadde vinnaren på det stället då...

Anonym sa...

Först nu fick jag igång ljudet på datorn igen och kunde höra resultaten. Kul med så många ViM fiskare bland de 10 bästa!!
Muran är ju grym! Lätt årets rookie!

 
Google