fredag 30 januari 2009

Linnesjön på lördag och WO på söndag


Sydöst om Skillingaryd ligger den här trevliga sjön. För 3 år sedan var det tävling på Hinsen som ligger en stunds bilåk härifrån. Det var ett mer än godkänt pimpelvatten med segrarvikt runt 5 kg. Hoppas att Linnesjön, som dessutom är ganska lik till formen bjuder upp till ett liknade fiske. Då var det ett par dec. snö på isen. Det finns inte nu men det kanske inte har nån märkbar betydelse. Jag har tittat ut en startplats drygt 2 km från starten(längst söderut). Efter den lilla ön nära land kommer en svag udde med ett tydligt grund en bit från land. Tänkte bottenfylla där till att börja med;-).
Söndag är det en tävling i Ryd på en liten, liten pöl ca 1 km lång. Luktar gramstrid lång väg och lägger nog in ett fritids/träningspass på nån av hemmavattnen: Barnsjön/Växjösjön/Trummen/Helgasjön istället. Kanske ska jag försöka göra en liten film a la Samuelsson. (om det nappar). /Fredric Ankarberg

8 kommentarer:

Anonym sa...

Skeet fiske på din Ancarberg, Jag och Berga åker till Bergsjö (Kyrksjön) på tävling imorgon.. Vi får väl se hur fisket går där..
Klart du ska filma. :) alltid kul med filmer..

Anonym sa...

Hoppas ni kan lyckas även om inte Samuelsson är med! Vilket jag tror att ni klarar galant.
Vi får summera i morgon kväll. 1-1-2 ska det vara i listorna!

Anonym sa...

Jag höll min 1:a hur gick de därnere?

Anonym sa...

jag höll inte min 2 plats.
Fick bara småfisk, jag slutade på 1115 g tror jag att det var.

Anonym sa...

vilken plats emil??hur mycket hade berga?

Anonym sa...

Jag vet inte vilken plats som jag kom på. Jag tror Berga hade något med 4400 g. Men är inte säker. Lite mer än 4 kilo var det iallafall.

Anonym sa...

Bra kompisar! Tyvärr svek jag...gjorde en lite under medioker insats. En sån här tävling som man verkligen vill göra om fast utan dunderförkylning(bra bortförklaring:-/). Blir inget ute för mig i dag, ska försöka kurera mig istället.

Anonym sa...

De högsta vikterna kom från Kolviken, Nyholmsviken och Tallnäs Kapell. Själv lyckades jag sicksacka mellan dessa. Jag ser redan fram emot en ny tävling på Linnesjön som var rolig trots min töntiga insats.
Grattis Berga! Körde du 55:an?

 
Google