fredag 9 januari 2009

KM+DM Kronoberg

Klubbmästerskap på Åsnen i morgon lördag. Utan min medverkan tyvärr eftersom frugan jobbar och alla tänkta barnvakter har annat för sig och inte inser att efter familjen är mitt tävlingsfiske viktigast på jorden:-).
Söndag är det DM2 och den här söndagen är det gångavstånd för mig. Det är Toftasjön som ska prövas. Har aldrig pimplat från isen här så nån hemmafördelssjö är det då rakt inte. Bryggan vid badplatsen har jag testat pirkgång på och båtpimplat har jag gjort 2ggr. Nollade bägge...
Har väl inga megaförhoppningar den här gången efter förra helgens märkliga "tävlingar". Har trots det en plan som jag visar på kartan. Första punkten är hemma. Mål nummer 1 är att hitta till starten. Detta är jag nästan helt säker på att fixa eftersom det är samma parkering där jag lämnar och hämtar ungarna på dagis o). Jag har 3 olika platser på sjön med olika förutsättningar. Första anhalten är en rejäl kant där det stupar ner till 15 meter. Djupast i hela sjön. Tvån är ett djupgrund på 30x30 meter. 11 meter djupt ska det vara med 13 m runtom. Sist ett "vanligt" grund med meterdjupt på toppen och flacka kanter. Är jag utan därefter är det bara att lalla hemåt och borra på nån stackare. Fiasko på söndag och chanserna till SM 2010 är borta för min del. Toftasjön är erkänt svårfiskad säger de som vet och nån gissning på vikter osv skämmer jag inte ut mig med här! Jag tänker iaf satsa stort och det blir förmodligen succé eller katastrof.
/Fredric A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det mot förmodan skulle gå dåligt i morgon och du på hemvägen har tappat modet så kan du borra utanför bryggan vid badplatsen, ca 20 m ut står det ett 2" rör rätt upp i vattnet och i anslutning till det ligger det en hela Bäska droppar som jag sänkte där för 18 månader sedan. lycka till med fisket och eller spriten.

Anonym sa...

int ens en allkis dricker beska droppar, fy fan va vidrigt ,skitfiske på er och ,va den osprättad ? fiska så djupt du kan , kan va ett tipps ,nära en brant , uppe på ett grund , nära ett stup , så när som upp på land ,länge leve fa och fc . nästan som en dikt .tror jag kommer att få rätt , fast dä va ganska lätt !

 
Google