lördag 17 januari 2009

Cfc slaktar med 55an

I dag var det Janglers dag i V-serien 2 på det inte allt för hyllade vattendraget Öjesjön.
Jangler får själv kommentera det hela:

Ja vad ska man säga, förmodligen hela Norrlands mest orättvisa sjö och det blidde för en gångs skull min tur att rocka. Bestämde mig i veckan att gå till ett ställe där jag tidigare har haft lite fisk och att inte ge upp för tidigt i området.
Taktiken vart helt lyckad och med tur och bra materialval så klippte jag till med nytt sjörekord 14 520 g vilket känns riktigt skönt då detta var deltävling 2 i serien och jag inte kunde vara med i första.

Det som jag mest gråter över är att original 55:an som Ankarberg handknackade till mig är ett minne blott då en kilos firre tog både spö och pirk när det var kvarten kvar.
FA jag kommer med en beställning ikväll på lite nytt material.

Det kommer lite film och annat roligare senare ikväll :)

//Jangler


(Competitions Bergman stark tvåa idag med 6 500 nånting. Även Samuelsson slank in bland de tio bästa på 2 200. Bra jobbat boys!/FA)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tog den spöet också?
Kaj

Anonym sa...

Vad jag fattade så åkte rubbet ner i hålet:-) Hoppas hoppas hoppas att det är med på filmen som är utlovad!

Anonym sa...

Haha den filmen skulle säkert gå till historien som årets "rätt åt dig klantarsel" Men det är tyvärr bara en skröna numera ;)
Men ack så det sved när skiten for iväg då jag med blod svett och tårar försvarat den pirken.
R.I.P

Som tröst när hela paketet försvann ner i djupet och jag desperat hyvade ner nya grejor i hålet för att kanske fastna i linan var två snabba 5-6 hektos firrar...

Anonym sa...

Den där sjön är så skön med tanke på storleken på fisken, min största vägde 1120gram nr 2 vägde 980gram å nr3 vägde 920gram

 
Google