lördag 3 januari 2009

Nytt försök i morgon + En blivande legend fyller jämnt!

Rejält fiasko idag och dåligt förberedd är bara förnamnet. Trummen var tillknäppt och prylarna som jag hade med i skryllan skrattade abborrarna bara åt. Tråkigt för dem att jag kommer jaga skiten ur dem som straff vid ett annat tillfälle. I morgon är det DM 1 Kronoberg och det är Madsjön som gäller. En okänd sjö för de allra flesta, även för mig. Har ingen aning om vare sig djup eller fiske. Jag måste tyvärr utgå ifrån att det är samma förutsättningar som idag...
Ska fixa ett par tafsspö ikväll trots att betesburkarna ligger tomma i förrådet. Har blodisimitation och förhoppningsvis efter en stund nåt litet abborröga att fresta med. Har förresten aldrig fått imitation eller öga att funka på tafs innan när jag tänker efter men nu finns det inget annat.,.
Nåt proffs där ute kanske kan läsa pölen utifrån kartan och ge nåt sista minuten tips? Det välkomnas! Starten är Snugge(!)badplats. Att det bara finns en by som heter Snugge gör ju nästan att sjön platsar på svarta listan. Snälla Madsjön chockera mig i morgon med ett trevligt fiske!

Idag fyller en jäkligt trevlig och superduktig fiskare 35 år. Törs nästan lova att det är en blivande legend inom sportfiske (och kanske andra områden?). Frågan är om det inte redan är snudd på rikskändisstatus på FREDRIK SAMUELSSON i Sundsvall. Ett fyrfaldigt leve hursomhelst och om ett par år, om du tränar hårt på Björköfjärden kommer du säkert att slå mig vid något tillfälle:-) /Fredric Ankarberg


10 kommentarer:

Anonym sa...

Tips FA !

Om du "orkar" ;.) gå längst upp så ser det i varje fall bra ut på flygfotot !

Grattis igen FS till din "jämna" 35-årsdag !!

Förresten FA, provade du feeder på Trummen ?!, brukar fungera.

Hae't Gött !

Anonym sa...

Grattis Fs Hurra,Hurra ...vi syns o hörs på superpimpel.

Anonym sa...

Tack för tipset! Blir nog där jag hamnar.
Jag körde ju feeder hela dagen! Tyvärr plockade de ur varenda brax innan jag fick väga :-(

Anonym sa...

tack för de dubbla grattulationerna om än ni är masar men
va fan jag är halvägs till 70 och bra på trycket...
-20 nu och bara städning i morgon"#¤%
/ Hoppas på en säsong där den bäste vinner

Laxen glöm inte att du är väkommen viken dag som hälst..
/Igen god sovning

Anonym sa...

Dagen efter kvällen före!
så var det söndag och igentligt fiske men jag är säker på att det är närmare 30 grader kallt här på många sjöar har -19.4 inne i stan nu vid 11.00 och det brukar innebära bistra förhållanden en bit in i landet.

Nu börjar medelåldern på allvar och det är väl så att resultaten på de riktigt stora tävlingarna ska börja ramla in. Tänker då i förasta hand på SM i Norsjö.
Rejält sur över förra årets förlust...
Kämpa på ni dom är ute i dag

Anonym sa...

FS !

-27 i Orsa på morgonen !. Alldeles utmärkt dag till att få någonting gjort i hemmet.

Hae't Gött !

Anonym sa...

Finns absolut ingenting att rapportera från dagens lotteri på Madsjön. Personligen anser jag att det inte blir en riktigt tävling när 85% av deltagarna väger in under 5 fiskar. Tisdagens kommunmästerskap är det utlovat en ännu sämre pöl! Abborrebestånden i dessa sjöar är så ynkligt litet och vi lämnar WO på den och inväntar en riktig pimpeltävling.

Anonym sa...

-14 och frisk vind på Björköfjärden idag. Till De som ännu inte besökt detta märkliga vatten utan varit hänvisade till att sukta framför bloggarna vill jag bara meddela att fisket är precis som på filmerna. Kom hit på Superpimpeln vettja och prova själva -fenomenalt kul!
Klarade kylan dåligt och kan egentligen inga ställen och behärskar ännu inte Björkö-tekniken. Likväl lyckades jag på något sätt fiska av mig den värsta ångesten och även ordna morgondagens middag. Gick ut längst upp i NV och fick fisken på 6-8 m utanför öarna.

Nu laddar vi för 13-dagsnappet på Revsundssjön. Några vassa klarade 10kg-strecket ifjol. Magnusson lär bli farlig igen nu när han varit på träningsläger m ett riktigt rövargäng nyligen.
Ha nè allihopa!
/Johan Dammström (numera Sundsvall)

Anonym sa...

Magnusson vinna 13 dags nappet!?!
Nja jag tror inte det.
I år ska jag inte springa upp i skogen och tala med träden utan det ska köttas
från start i år :-)

Anonym sa...

Fs du kan hålla de till å prata me trädena du ist så kommer de hära å gå jätte bra HaHa :)

 
Google