fredag 16 januari 2009

Tiken i morgon


Ännu en svartlistad sjö har på nåt märkligt sätt utsetts till tävlingsplats i morgon. Klubbtävling och AFK Borrens klubbstuga ligger ett underarmskast från sjökanten. Precis som många andra smålandssjöar har det planterats in Gös i Tiken. Denna suveräna rovfisk som likt Vikingarna på sin tid våldsför sig på allt levande nattetid och lämnar endast en liten minnesbild kvar av vad som en gång existerade.
Deltog här för 3 år sedan och hade SM i VM i OS i isborrning. Drev fram på mitten, utanför uddar, hittade grund, gick in i vikar och ut igen och gjorde i princip hela registret utan resultat.
Självklart har jag förträngt både vikter och resultat men jag antar att det var vinst på kilot och att jag var långt ner med ett fåtal kolsvarta 10 grammare.
Hur som helst är det tävling och jag åker dit för att ge Tiken en andra chans och förhoppningsvis lärt mig av förra gången vad som krävs för att vinna här. /Fredric Ankarberg

Inga kommentarer:

 
Google