onsdag 21 januari 2009

Skön seger på Söraby!!

Såg de här hålen på hemvägen och fattar inte varför man borrar så här tätt på en sjö med så stor potential?
Lite småkyligt tyckte jag det var på morgonen. Ingen utgångstid gäller på onsdagar, man börjar fiska direkt. Min promenad upp till norra änden var alltså helt meningslös och dyrbar tid per kilometer.

Jag gick enligt planen nästan ända upp nordöstra änden. 10 hål senare var jag fortfarande helt utan...märkligt att man nästan aldrig hamnar rätt från start. Fiskade mig tillbaka ett par hundra meter sedan drog jag upp och travade över till västra sidan. Tomt här också och nu började en tanke på tafsspö komma krypande...

Slog hål söderut med ca 50 meters lucka men kände inget. Mittemot starten avslöjade jag en veteran som hivade upp en 50 grammare. Gick förbi honom 150 meter och fick mina första abborrar här. Ett tiotal mellan 20-75 gram och positiva vibbar med helt oborrat hela västra kanten!

Borrade med 10-12 meter mellan hålen på 1.5 meters kanten( ca 30 meter från land)

45 hål senare var tävlingen slut och hade max 5 bomhål på sträckan. 30-40 st som bäst i hålen och snittade någonstans runt 40 gram. Fick en 250 grammare som bonus på slutet.

Körde med 38:an s/g hela tävlingen och trekrok storlek 14. En maggot var bra att dra igång på i hålen. Sedan gick det utan.

Vägde in 11 737 gram och vann ganska komfortabelt på det!

Olof Nordgren (jag och namn! Men kanske heter han nåt sånt) var 2:a på 7800 g

3:an 7100 g och 4:an 6900 g . Sen jämnt neråt i vikterna bland de 40 startande.

/Fredric Ankarberg - Glad Vinnare i dag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till segern!

Isarna är fortfarande bra?

Anonym sa...

Grattis till vinsten, Man blir så sugen att få komma ut på isen igen.. Förbaskade skola.

Anonym sa...

GRATTIS:
Till årets första påse över 10kg
Till segern
Till att vara ledig mitt i veckan

Anonym sa...

Isen på Sörabysjön var super. Säkert 25 cm kärnis. I norra änden var det dock öppet vatten bra långt ut från utloppet. Men vad spelar det för roll, däruppe skulle man inte fiska i alla fall:-)

Frankan sa...

Grattis! Där ser man att det lönar sig att kämpa "to the bitter end" och att det går att få tunga påsar även söderut.

Anonym sa...

Bra jobbat mannen!

Anonym sa...

Tackar för alla grattisar kamrater!
Nya tag i helgen!

 
Google