tisdag 6 januari 2009

13 dags nappet på Revsundssjön

Andlig stämning när jag hämtade 4e priset.
Berga och Bergman snackar om väder och vind. Johan därimot imponeras av Revsunds kyrka :-)

Bergman och Johan lyssnar på en historia av Berga


Då var denna dag till ända: Mycket tufft väder i dag på Revsundssjön garanterat över 15ms stora delar av tävlingen och förstås kraftigt snöfall!!



Trots det nappade det oväntat bra för dagens segrare från Sveg som bärgade 8108g.



Själv var jag ute och cyklade taktiken sprack direkt när massor med folk drog ner på förra årets vinnarställe och jag blev liksom hängande på halvdistans. Började iaf på ett stort grund som höll småfisk men efter 3 hål bestämde jag mej för att leta fisk lite djupare där var det större fisk men bara sparsamt så jag drog in på 1.5m och där fick jag 12 1hg fiskar och inte ett napp till efter det så blev det att driva fram på 3-4.5m och ta i snitt en fisk varannat hål men då var de nog 2hg i snitt så det var det jag fastnade för. Tappade de två största fiskarna pga. att jag hade trixat på en 14 krok vilket är förbjudet på Revsundsjön men slutade ändå på 4e plats med 7412g.
Alltså halva målvikten men man kan ju inte gissa rätt varje gång :-)
Jobb i morgon men nya tag på lördag då fjolårets lag SM sjö Öjen ska synas i kanterna (Tips välkomnas).
/Fredrik Samuelsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur mycket hade bergman då?/hakkihälen

Anonym sa...

Resultaten från tävlingen hittar ni på:
http://www.jamtkroken.com/

 
Google