fredag 2 januari 2009

Hemma premiär i morgon!

Kom nyss hem från en resa som startade den 23 dec och har lagom packat upp skräpet i väskorna och ligger redan på ordentligt minus på familjekontot. Det blir nämligen tävlingspremiär redan i morgon kl 09.00 följt av ytterligare en på Söndag samt en Tisdag.

Trummen i morgon som är en pyttepöl men brukar hålla skojigt fiske hela tiden ut. Vad jag hört har folk druttat i på de lite större sjöarna de senaste dagarna men här bör det väl vara över decimetern iaf hoppas jag...

Har varit med på 2 drabbningar här och lyckats sätta en 1:a bägge gångerna. Har faktiskt märkt ut mina 2 tidigare vinnarställen på kartan för de skarpsynta. Har för avsikt att börja mittemot Teleborgs slott. Säkerligen startar de flesta här eftersom det är ett säkert kort. Tycker att det är vettigt att dra sin del här först innan jag går vidare och så får man en känsla av hur det bör nappa på nästa ställe. Fisken finns ofta på badkarsdjupt vatten och Björköfjärdsgrejerna gäller knappast här. Tänker börja fegt med 38:an och 16 krok för att sedan i takt med att självförtroendet stiger smyga upp lite i storlek:-) Maggot eller blodis har jag inte och detta kan bli ödesdigert om sjön har lagt brunnslocket på vilket faktiskt händer då och då.
Siktar på runt 5 kg i morgon eftersom mina tidigare vikter på sjön varit knappa 6 resp. knappa 3. /Fredric Ankarberg



3 kommentarer:

Anonym sa...

Trummen !

Här har man slungat några feeders i sina dagar.

Kör hårt !

Anonym sa...

Mina värsta farhågor besannades idag på Trummen. Det var klart väder på morgonen men strax innan starten kom ett molntäcke och det började KRÄKSNÖA. För en sjö med maxdjup på 2 meter är abborren helt körd för den här typen av väderomslag. Jag gick i a f drygt ett varv runt ur motionssyfte utan ett napp. Vid halvtid fick jag en liten korv mygglarvimitation av Erik i klubben och efter några hål tvingade jag upp en 5 grammare. Viktigt att klara namnet men mer var det idag tyvärr. Hoppas verkligen att morgondagens sjö släpper till lite bättre utan larver eftersom jag inte kan få tag i.

Anonym sa...

gör som samuelson en 10 och ett öga , funkar bra när det är trögt.

 
Google