måndag 2 februari 2009

Familjens Friluftssöndag

Organiserat kaos eller vad det heter.


Trots förkylningar på alla i familjen var tanken den gamla hederliga -"lite frisk luft har ingen dött av".
För att göra en rättvis uppdelning av vår friluftsdag fick alla välja sin aktivitet. Hanna valde utförsåkning. Ungarna ville ta med pulkan och själv föll valet på pimpel såklart.
In med all utrustning i volvon å iväg! Gjorde ett stopp vid åttatiden hos Svärföräldrarna som bjöd på riktig frulle med ägg o bacon bl.a.
Sedan bar det av till backarna där snökanonerna gått varma senaste tiden. Nån riktig snö finns det inte. Norrland har tydligen roffat åt sig allt...
På hemvägen halkade vi ut på Växjösjön. Det ska finnas ett område på mitten med matfisk och det skulle vara lätt att hitta med en massa gammelhål. Vi letade en stund men nu hade det blivit gammelhål på en jäkla massa ställen. Inte bara på mitten utan lite överallt...Fick ge upp det där väldigt snabbt eftersom det började frysas rekordsnabbt. Alla försökte överösta varandra om hur mycket de ville till bilen redan ett par meter ut. Självklart nappar det inte på beställning heller och åter igen lär man sig att det blir bäst om man isfiskar med likasinnade:-).
Idag (måndag) är man hemma med två febriga och tokigt snoriga barn. Ingen av oss dog av den friska luften men en klar försämring av hälsan blev det uppenbarligen.
Jag har inte kollat tävlingar till nästa helg men förhoppningsvis kan jag göra en uppryckning. Viljan finns absolut! /FA

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det enda intressanta på filmen är min Djävulsborr! Den nya kronan har den sjukaste vinkel jag har kört med. Hopplös på dubbelisarna förstås men gudomlig på kärnis! Det är 25 cm på sjön och jag tycker i alla fall att den fräser!

Anonym sa...

Sjukt kul släptåg du har med dej och helt rätt att härda ungarna i tid!
Jag tycker att vi brukar ha det stökigt i bilen påsk veckan och nu vet jag var det kommer ifrån!!

Anonym sa...

Det jag mest lägger märke till på filmen är barnen som klagar över att du inte får någon stor fisk. Och att det inte är någon snö på isen.. Här i Sundsvall så får man snart ta med sig en skyffel ut på isen.. :o :)

Anonym sa...

Sjukt med snö är det redan och mer ska det bli till helgen. Senast jag kollade skulle det komma 15-20 cm till på det redan minst stövelskafts höga täcket som ligger som ett lock på isarna.
Snart är det bara B-fjärden som det nappar på.
Är vi på väg mot en vinter som 94?

Anonym sa...

Krya på er FA !!

Det låter som vi har gått igenom allt det du skriver tillsammans !!.

Angående vinter, fint med 24-26 minusgrader i morgon bitti och varning för ytterligare 5 dm snö till helgen !!

Börjar längta till April !!

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Brrrrr, vi fick som vi ville: VARGAVINTER!!

 
Google