lördag 14 februari 2009

Klockesjön summering

Det blev en riktig kanondag ute på isen med strålande sol. En decimeter snö gjorde inramningen ännu bättre.
Tips innan utgång: Gå inte för långt upp till höger, där nappar det sällan. Nyfiken som man är kände jag mig tvingad att få det bekräftat. Det var en magnet där borta i änden som drog mig dit. Självklart var det värdelöst så idag klantade jag till det redan vid utgången...

Repade mig mot slutet när jag hittat tillbaka några hundra meter från starten men då var jag rökt för länge sen. 3200 g är ganska blygsamt men jag var trots allt bara kilot från toppen.

Nicklas Bardh, t.h vann idag på 4200 g och vi samåkte så då blev man i vinnarbilen i alla fall:-)
Mikael Jeansen fick dagens fisk med denna kluns på hela 1240 g och den bidrog till andra platsen.
Dåligt flyt nu på tävlingarna. Otur med alla startställen och felaktiga beslut är ett genomgående tema just nu men sånt är fisket. Desto lättare är det att glädjas åt framgångar.
/FA

3 kommentarer:

Anonym sa...

Etta med god marginal ;-), hela 10 gram före 2:an.

/Nicklas

Anonym sa...

Grattis till en bra prestation! Att göra en förflyttning på dryga kilometern med endast 45 min kvar som dessutom visar sig bli ett vinnande drag är imponerande!

Anonym sa...

Där hade man tur, kunde lika gärna gått åt pipsvängen. Fast det är klart, någon gång ska man lyckas med det.

 
Google