torsdag 26 februari 2009

Fiskeplatser SUPERPIMPELN enligt Berga


Blått = Bra fiske

Rött = Sämre fiske
Om Jag skulle ha deltagit på SUPERPIMPELN så hade jag hållet mig inom de avlånga blåaområdet, då det området i princip alltid håller den finare fisken även fast stimmen kan flytta på sig mkt från dag till dag. Det brukar vara fin snittvikt i det området också, ibland ända upp till 250gr.
Det mindre blåaområdet kan vara fjärdensbästa men tyvärr så är fisken inte där lika ofta som i de andra området som alltid håller fisk någonstans. Men även här så kan snittvikten vara upp emot 250gr en riktigt bra dag men brukar vara lägre än de andra området, men antalet fiskanden på detta område kan göra de värt ett besök ändå.
De röda områden är grunda och brukar sällan hålla några större mängder med finare Abborre, för det mesta så är de mindre Abborre i storlekarna 20-100gr som huserar i detta område med mkt mkt inslag av mört och då dessa inte räknas så kan är de bara slemmiga och jobbiga.
//Berga

Västernorrlands DM hölls på Björköfjärden -06 och Segrade gjorde jag på 21900gr, då fiskade jag i de långa blåa området, på den högra sidan sett på kartan, mer exakt ovanför "n" i Björköfjärden. 2a den tävlingen var Fredrik Samuelsson på 18,6kg, han var även han på samma ställe och 3a var Mikael Rehnman även han i det området.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag minns den där tävlingen!
Vi gick åt var sitt håll från starten i den mega dimman som rådde men slöt upp ute på ca 15 min efter skottet. Det var mycket snö den gången och jag var bra trött innan första hålet. Inte blev det bättre av att se dej dra fisk på fisk du måste ha haft 5 kg efter en timme och då hade jag bara haft några napp.
Tog till slut mitt förnuft till fånga och knöt på en likadan mormyska som du hade och vips så var det fisk i alla mina bomhål.

Minns speciellt en linje som jag hade och så kom det en trekroks fiskare förbi och borrade mitt i den. Han gjorde ett par ryck och sa fan vad dåligt det går i dag men ni verkar ju fått bra, åsså stegade han iväg. Jag tackade ödmjukast för hålet och satt mej och började dra direkt, det blev mitt bästa hål för dagen.
Jag var ju arrangör den gången och avbröt 15-20 innan skottet för att börja traska hemåt trots att det bara var att slita upp fisk mot slutet.

Totalt så var vi nog 6 man som fiskade på samma ställe och under hela tävlingen så tog vi nog mindre än en fotbolls plan i anspråk.

 
Google