onsdag 25 februari 2009

Helgasjön på lördag eller söndag!

Det ska bli intressant att få chansen att fiska Helgasjön för första gången på 3 år. Starten blir, om jag fattat rätt norr om Ör.
För 3 år sen gick jag ett stycke förbi St. Märkesholmen men i helgen stannar jag nog där eller tidigare. Detta är sista deltävlingen i Knuttes Cup och högsta vikt blir belönad med 1 lax (förutsatt att man deltagit på cupen) annars får man nöja sig med 700 kr.
Jobbarkompisar har fritidsfiskat på Helgasjön nyligen och avslöjar att fisken nappar riktigt bra så det här jag ser verkligen fram emot . Dessutom kan det ibland krävas att man sitter lite djupare än normalt i Kronoberg vilket jag gilllar. Någon som vet säkert redan kan väl meddela om det är lördagen eller söndagen??
Jag vill även passa på att än en gång gratulera alla vinnare från den stora sportfiskehelgen förra lör-sön.
Hela svenska laget med Jesper som anförare som vann Nordiska, Finn Erik på Jämtcupen och sist men inte minst (säkert 1.95) Smålandsmästaren Kalle Karlsson. /FA

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har de ändrat Helgasjön till lördag nu? Det var söndag när de pratade om det i helgen...

Anonym sa...

OJ, det vet jag inte. Jag ändrar till lördag eller söndag så blir det helgarderat:-)

Anonym sa...

Enligt Knutte själv i lördags (Juttern) så blir det på söndag, jag frågade honom särskilt om det eftersom jag inte kan söndag.

Annars så ska det komma info på Klykans hemsida i veckan:
http://pimpelnytt.dinstudio.se/text1_49.html

Anonym sa...

FA åk dit på lördag och om det inte är fören på söndag så har du ju ett bra tränings pass innan :-)




OBS:
Fusk är inget jag förespråkar.

Anonym sa...

Vi kör på Eriks variant och bestämmer söndag. Följdfrågan blir var vi tävlar på lördag?

Anonym sa...

Nu upplagt på Klykans hemisida:
-----
Söndag 1 mars, Knuttes cup deltävling 3 ,Helgasjön vid Ör skyltat från väg 30 ,samling 9.00 .
1000 kr till högsta vikt oavsett klass.
-----

Har inte hört nåt om lördag, men ska man träna så finns det nog bättre ställen än Öhr. Bara i Helgasjön finns ju Helgö, Hissö och Stockeviken för att nämna några ställen.
Eller kan man ju prova någon av Bergundasjöarna.

Anonym sa...

Det är tävling på Helgasjön även på lördag. Start vid slottsruinen.

 
Google