torsdag 26 februari 2009

Helgasjön x 2 i helgen

SÖNDAG - LÖRDAG:
Nu så har dimman klarnat runt tävlingarna i helgen. Lördag är det ett mindre arrangemang med start vid Kronobergs slottsruin. (Ett fint hak sommartid med gott fika och ångbåtsturer. )
Samling innan kl 9. Ingen utgångstid gäller vilket jag tycker är helt ok. Vill man offra tävlingstid i utbyte mot att få vara ifred har man den möjligheten.
Detta blir pimpelpremiär för min del i detta område av Helgasjön. Ska bli skitkul! Det har varit bra fiske mest hela säsongen här och att det plötsligt skulle bli sämre den här helgen håller jag för högst osannolikt.
Söndag avslutar som sagt var Knuttes Cup och starten är vid Ör. Samling 9.
1 000 riksdaler till den duktigaste!
Just nu är det slaskigt värre med mildväder och smält snö. Enligt den nu så trendiga norska vädersiten yr.no ska det bli ner till -7 innan lördag och det hoppas jag är sant. Galoscher på igen!
/FA

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lördagens fiske borde passa dig perfekt. Jag har haft över 5kg inom gångavstånd därifrån flera gånger, när vi gått ut från andra ställen.
Finns mycket bra ställen där, och det brukar gå att hitta nya ställen på egen hand, mina favoritställen i det områden snubblade jag på av en händelse när vi hade en träff där för några år sedan.
Det är nog mitt absoluta favoritområde i Helgasjön, brukar alltid gå att hitta nåt nytt ställe där...

Anonym sa...

Du kommer väl på lördag Erik? Söndag kunde du ju inte och jag tror inte du fixar en fiskfri helg om jag ska vara ärlig:-)

Anonym sa...

Jo, kommer nog på lördag, det är ett kul område att fiska i. Det är inom gångavstånd till mitt absoluta favoritområde i Helgasjön, men det är också nära några andra områden jag velat prova länge... Det kan bli kul...

 
Google