torsdag 12 februari 2009

ISVANAN SOM BORTBLÅST

Idiot Idiot Idiot!!!

Cfc har möte ang SUPERPIMPELN i kväll och jag tänkte att det skulle bli en promenad mellan mötet och jobbet.
Sagt och gjort jag hade tänkt en tur på 1 timme och 45min men den slutade lite tidigare.
Tänkte att det blir nog bra att gå in mot stan efter Selångersån för att sedan vända och gå tillbaka mot Granlo där Berga bor där mötet ska hållas.
Var lite tidigt ute och tänkte att jag går upp mot Selångerssjön och tar ett varv där.
Sagt och gjort så travade jag upp efter ån men ca 1 km innan sjön så var gångvägen inte plogad men inga problem tänkte jag för det såg så fint ut på isen så jag pulsade ner i den meter djupa snön.
Mitt på ån är det blankis och väldigt fint att gå så jag traskade glatt vidare uppströms i -20 grader...
Framme vid sjön så ser jag att gångbanan är plogad därifrån och bestämmer mej för att gå i land och knata den vägen tillbaka till mötet.
Det är nu det börjar brista i omdömet Selångersjön ligger ca 1 dm över havet och det finns en knäck på den och just där valde jag att gå i land. Så här i efterhand känns det dumt men jag hade börjat att tröttna och såg bara den kortaste vägen.
Väl av blankisen så var det ganska djup snö men ingen is under!!
Det knakade inte ens utan jag bara rasade igenom.
Hängde mej på armbågarna och började fundera åt vilket håll som skulle bli bäst att ta sig upp.
Som man bör så hoppade jag upp åt det håll jag kom ifrån och väl uppe kunde jag konstatera att jag var blöt upp till bröstet i minus 20 grader och minst 800m till närmaste hus.
Började springa mot Berga men det var lite väl lång väg kände jag så jag sprang mot jobbet och där var jag 10 min senare i duschen med kläderna på.
Vad ska man säga??
Träning är farligt!!
/Fredrik Samuelsson

9 kommentarer:

Anonym sa...

Såg du nån fisk därnere?

Anonym sa...

Kilde er ikke lik god is nei !

På Mjøsa ( Norges største sjø ) var det i går -23 gr men mange sprekker og hull som vannet pulserte opp av !!!

Vi håper det kommer en fin mild periode med fønvind så vi slipper å ploge på Bjørkafjerden.

Pass godt på deg selv FS og håper du er tevlingsugen til neste helg tross snø og kulde ?

Anonym sa...

KULDE.. SKULLE DET VÆRE!!!

Anonym sa...

Å faen,Fredrik
Du var bra kald kan jag tenka mej.Sköt om dej nu och så ses vi på Björkofjerden

Med hilsen
Geir"bucco"

Anonym sa...

Men va lite försiktigare! 4 gånger har du brakat igenom på 3 år!!
Odödliga var vi bara upp till 20 års-åldern sedan hände det nåt som förvandlade oss till vanliga människor...

Anonym sa...

Ähh !

Tryck i dig en fet pizza på 1500 kalorier så har du också "huvudet" med dig nästa gång ;-) !!

Hae't Gött "tun-nis" !!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Idiot, är bara förnamnet...

Anonym sa...

Någon fisk såg jag inte men jag har en historia om fiskar i vaken men den tar vi en annan gång...

F-E jag tror att vi bor på samma ställe till helgen så då får vi tillfälle att snacka lite och kanske svinga en bägare.

Bucco jag hoppas att vi får se alla läsare på B-fjärden om en månad!

FA verkar inte bättre än att man blivit vanlig men som du säger så har jag badat lite väl många ggr...

Stormen det finns en bridge klubb i S-vall där dins skämt skulle passa bra. Lycka till på KM!

Vilda Väsby vad ska man säga?!? Kör hårt på Mälaren och tänk på klubbkompisarna på Söndag!!!

Mr Mas sa...

Ska man gå igenom isen ska man i alla fall ha spö och isborr i näven. Det är väl inte första gången du går igenom. Hände det inte på ett DM också för många herrans år sedan!!!
Ses på isen, i år har jag fiskat rätt mycket så jag lär väl slå dig på några tävlingar igen. :)
Häls. Svedin

 
Google