torsdag 28 januari 2010

Varnig för Nollning till helgen!

Överväger starkt att inte delta i helgens tävlingar.
Tror mej veta att det kommer att bli mycket svårt att få någon fisk på Kyrkviken på söndag.
Vet inte hur mycket snö det kommit där men i S-vall har det lagt sig 40 cm under gårdagen och nu på morgonen. Det ska komma 8mm till så jag tror att det landar runt 50 cm totalt.
Lufttrycket har bitit sig fast på dryga 990 hPa allt talar för att jag ska dreja vidare på min lerklump. Meningen är att det ska bli en replika av Jörgen Storms isborr som han använde på SM i (Linköping)
/Fredrik Samuelsson

7 kommentarer:

jesper sa...

Dreja en isborr. Nu har snön lagt sig på hjärnan tror jag.

Vilken skala? 1:1 ?

FS sa...

Det snöar fortfarande. de senaste 24 timmarna hade det kommit 37mm i smält form 2 km från där jag bor. Undrar still ahur mycket det kommer att bli totalt. Det snöar fortfarande och jag gissar att det kan bli uppemot 60cm!!!

Borren blir självklart i skala 1:1 och med utbytbara skär.
Har beställt färgkod och och bokat tid på turkpizzan för glasering (Den går inte in i min ugn)

jesper sa...

Sjukt mörker med snön på kusten. Jag antar vi inte ska klaga vi som "bara" behöver pulsa i 30 - 40cm snö de närmaste tävlingarn.

Skall borren bli vandringspris på Superpimpeln kanske?

Angående förslag på sjöar till Superpimpeln på fredag så kanske Öjen kan vara något.

Anonym sa...

ett tips åk på härjedala cupen på acksjön lördag endast 4cm snö denna vecka fina förhållanden mvh lars w

FS sa...

Projekt drejning är nerlagt då det visade sig att Stormen använde en Lazerborr med klippta skär och det inte går att göra i lera.

Storm sa...

FS !

Ser fram emot en perfekt drejad Nova.

Tur att inte borren avgör (ibland) ;-) !

Syns på Acksjön.

Hae't Gött !

Anonym sa...

Det dä vita monstret har övertygat mig och min rygg..Drejja den blå eller svart så blir det en riktigt god affär.

 
Google