måndag 25 februari 2008

Öppna Östgöta & Riksmästerskapet


Årets höjdpunkt i Östergötland gick ganska obemärkt förbi. Storfräsarna från Dalarna valde andra tävlingar lika så Samuelsson. I och med detta så var det mycket jämnare än vanligt och även jag fick chansen att vinna en tävling!
Började dagen med att sova över lite så det blev ganska så stressigt när jag väl kom ur sängen. Matade barnen och sedan bar det av mot TV-soffan. Väl där harvade jag runt lite i väntan på sportsändningarna men det var lite för tidigt för de riktiga godbitarna så jag tog fram datorn och slösurfade runt på lite fiskesidor.
Mitt i tävlingen så unnade jag mej en fika för ovanlighetens skull det blev kaffe och kanelbullar som förtärdes på skryllan som jag förövrigt inte flyttade under hela tävlingstiden! Efter fikat så ringde jag Samuelsson och stämde av förmiddagens resultat på Jämtcupen och sedan skrev jag ett inlägg på bloggen. vid 13.00 började det gå riktigt bra. Nu var det kvalitet sport på inte mindre än 3 kanaler och jag valde skidåkning från Falun. Precis efter det att Charlotte Kalla kämpat sig in på en hedrande 20e plats så small slutskottet och jag tog ur påsen ur skryllan och vägde in den. Vågen stannade på hela 16g och det räckte till vinst, men det var många som delade den, ja hör och häpna alla påsar var lika tunga. Efter avslutad invägning så stack jag direkt ut i köket och lekte med barnen och lagade mellanmål.
Som ni kanske förstår så är det inte så konstigt att man gått upp 5kg under denna vinter då man måste hitta på att man varit på tävling. Passar på att lägga ut en bild på Guldmedaljörskan på Pimpel-SM 2024.

/FA

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha vi är ganska många som tävlat på de viset hela säsongen!!!

Anonym sa...

Helgen tog hårt på kroppen. Kändes ganska så tungt i går och när en tand som jag slog ut för 10 år sedan med en åra lossnade så var det snudd på trist trots helgens resultat. Har varit hos tandläkaren hela kvällen och nu kan jag äta igen :-)

Snödjupet i Jämtland medförde inte allt för trveliga skavsår på tårna men även de är bättre nu..

guldkroken sa...

år 2024 finns det väll ingen is att pimpla på , då har vi väll varsinna frigolit block att fiska ifrån! :-)

70+ sa...

Höru FS det är bara att bita ihop.

FA! dottern blir säkert bra till 2024
har alla förutsättningar med FA,farbror FS o inte sist farfar Dennis.

 
Google